حسنی به مکتب نمی‌رفت...!

سجاد وجدانیان- داشتم اخبار را مرور می‌کردم، دلم به حال سایر کشورهای دنیا سوخت. واقعا چه جوری این همه سوءمدیریت را تحمل می‌کنند؟ ای کاش مثل کشور ما بودند که هر برنامه‌ای که تدوین می‌کنیم، بالای 500 درصد از آن بهره می‌گیریم. مثلا همین سند افق چشم‌انداز توسعه. با وجودی که هنوز هشت سال تا پایان آن فرصت داریم، به بسیاری از اهدافش رسیدیم رفاه، تامین اجتماعی، توزیع مناسب درآمد، محو شدن ریشه‌ای فقر و فساد و تبعیض. به همین دلیل هم هست که بعضی وقت‌ها مردم به خیابان‌ها می‌آیند و اعتراض می‌کنند که چرا مسوولان اینقدر به فکر مردم هستند؟! باید کمی هم به فکر خودشان باشند. حال شما بگویید حیف نیست از این مدیریت قوی و شایسته تجلیل نشود؟ آیا نباید یک روز در تقویم به اسم روز مدیریت نامگذاری شود؟ حالا اگر خارجی‌ها ندارند، حق دارند چون توی این مایه‌ها نیستند ولی ما که زمانی ادعای مدیریت جهانی داشتیم و زل می‌زدیم توی صورت مردم و تبلیغش می‌کردیم، قطعا باید داشته باشیم.
حالا یک سوال: اگر بخواهیم یک روز را به این موضوع اختصاص دهیم، کدام روز مناسب‌تر است؟ با جست‌وجوی تاریخ از دولت پاکدستان که مدینه فاضله ما بوده تا الان بعضی روزها را می‌بینیم که شایستگی انتخاب شدن به عنوان این روز را دارند مثلا روز خروج غیرتورمی از رکود، روز تصویب قانون هدرمندی یارانه‌ها، روز نابودی دسته‌جمعی ابرچالش‌ها، روز اعلام مقصران حادثه پلاسکو، روز پیدا شدن اموال بابک زنجانی، روز بازگشت محمود خاوری به کشور ‌و... ولی نه...!!! اینکه فقط یک روز در سال به اسم روز مدیریت باشد، در شان نظام مدیریتی ما نیست. باید نامگذاری جوری باشد که این مناسبت دائم تکرار شود... فکر کنم یک روز در هفته گزینه خوبی باشد. مثلا می‌توانیم روز جمعه هر هفته را به عنوان روز مدیریت اعلام کنیم؛ چقدر هم بین کارهای مهمی که در این روز انجام می‌دهیم با شیوه مدیریت‌مان شباهت دارد واویلا! البته با این نامگذاری ضرب‌المثل زیر مصداق پیدا می‌کند:
حسنی به مکتب نمی‌رفت، وقتی می‌رفت، جمعه می‌رفت!
s.vojdanian@chmail.ir
سایر اخبار این روزنامه
در توسعه اقتصاد فضای مجازی از جهان عقب نمانیم افزایش هرگونه عوارض در سال آینده ممنوع شد ارزهای دیجیتال همچنان غیر قابل اعتماد؛ تغییرات مدیریتی در سازمان بورس ناکارآمدی طرح‌های اشتغالزایی دولت ادامه دارد؛ انتقاد وزارت ارشاد از بانک مرکزی در پی عدم تخصیص ارز به کاغذ بالکی بیانیه ۱۵۳ نماینده مجلس در مورد تاخیر 4 ماهه دولت؛ سقط جنین در ایران؛ همچنان در پیچ‌وخم پزشکی و فقهی؛ وزارت امور تنهایی ! نقدینگی باز هم رکورد زد راهکار اصناف برای حمایت از تولید و بهبود صادرات؛ ازسرگیری فعالیت غول نفتی آمریکایی در شمال عراق گلایه بازماندگان پلاسکو از بی توجهی ها تهدید به اقدام نظامی حسنی به مکتب نمی‌رفت...! «گروه بین‌المللی بحران» با تاکید بر کارایی برجام: نابودی موشک بالستیک حوثی‌ها در حریم هوایی عربستان روسیه خواهان مذاکرات فوری دولت افغانستان و طالبان شد پارلمان اروپا صادرات فناوری سایبری را کنترل می‌کند بمب ساعتی اقتصاد کشور